De Praktijk

monique-ace-rylantBob en Monique houden sinds september 2013 praktijk aan huis. Dat vinden zij prettig. Zij hebben ervaren dat hun cliënten dat ook prettig vinden. Daarom ontvangen zij u graag op het adres Wiekendreef 13 in Weert. Dit wordt volledig gewaarborgd in de functioneel en prettig ingerichte praktijkruimtes.

Wachttijden behandeling en intake

 

Wachttijden:

“De huidige wachttijd bedraagt momenteel 14 dagen.
Voor meer informatie kunt u ons altijd bellen of mailen. 
Houdt onze website in de gaten voor de actuele wachttijd.”

 

Intake

Om dat waaraan u wilt werken goed te kunnen doorgronden, gaan er altijd drie à vier gesprekken vooraf aan de uiteindelijke behandeling. Het is bovendien een prettige manier voor u om te ontdekken of u een klik heeft met Bob of Monique. Het is immers belangrijk dat u zich bij hen vertrouwd voelt.

Behandelplan

praktijk-bob-ace-rylantAfhankelijk van uw vraag en de specialisatie van Bob en Monique, vindt de intake plaats met één van hen. Na de intakegesprekken wordt er een behandelplan opgesteld en met u doorgesproken. Een behandeling start pas wanneer u akkoord bent met het behandelvoorstel. Een behandeling vindt in principe plaats met één van de therapeuten. Het aantal gesprekken dat volgt, is afhankelijk van de vorderingen en uw persoonlijke behoefte.

 

 

Behandeling

praktijk-monique-ace-rylantBob en Monique richten zich bij hun behandelingen op de zogenoemde tweedelijns problematiek. Hieronder wordt toegankelijke psychologische hulp bij meer complexe psychische hulpvragen en problemen verstaan. Door middel van een aantal persoonlijke gesprekken kan de Specialistische GGZ psychotherapeutt u ondersteunen bij het opsporen en verhelpen van psychische en emotionele moeilijkheden. De intakegesprekken zijn daarbij van groot belang. Wanneer tijdens de intake blijkt dat verdere gespecialiseerde zorg nodig is – denk aan het voorschrijven van medicatie door een psychiater –  dan zullen zij u naar deze specialist doorverwijzen.

Tijdens het behandeltraject is er soms, in overleg met u, contact  met de huis- of bedrijfsarts. Ook wordt regelmatig met de cliënt overlegd of de behandelmethode nog aansluit bij de persoonlijke behoefte. Om ervaringen en kennis uit te wisselen, nemen de therapeuten maandelijks deel aan intervisiegesprekken met psychotherapeuten uit de omgeving. Het spreekt voor zich dat de privacy van de cliënten te allen tijde gegarandeerd wordt.

Cliënttevredenheid

Omdat de zorgverzekeraar dit van ons vraagt, vragen wij u bij het begin en einde van het traject een korte vragenlijst in te vullen.
Wij beschikken over het kwaliteitsstatuut volgens de wet Wkggz 2017. Een exemplaar ligt ter inzage in onze praktijk.

Wij voldoen aan de Wet kwaliteit, klachten en geschillenzorg (Wkkgz) die per 2017 geldt.

Klachten – Geschillen

Mocht u een klacht hebben  bespreek dit dan eerst met de behandelaar. Samen met u zullen we bekijken hoe uw klacht  het beste kan worden opgelost.  Mochten we er samen niet uitkomen dan kunt u kiezen voor een bemiddelingstraject of voor het inschakelen van de klachtenfunctionaris. In het laatste geval wordt een beroep gedaan op de klachtencommissie van de NVP.
Zie hier de klachtenregeling NVP

 

 

verhinderd-banner